Artist statement

 




意識の瞬間的変革
《 生きるとは 》

大瀧は、「Internal spatial expression beyond physical reality-Life Considerations」(物理的現実を超えた内面的な空間表現-人生の考察)を主題に2016年より、舞台芸術(心理劇)として人間の精神における意識の瞬間的変革がもたらす人生好転の契機、そしてその表現の研究・創作を続けています。

物理学者アインシュタインの特殊相対性理論では、時間と空間は絶対的なものではなく、互いに関連し合っていることが示されています。アインシュタインは、この理論を通じて時間の流れが観測者の状態によって異なることを示しました。

この考え方は、個々の出来事がこの時空の中で固定されていることを示唆します。これにより、個々の生命も時空の中で一つの出来事として位置づけられるため、死もまたこの統一された時空の中の一部として理解されます。

特殊相対性理論が示す宇宙の調和と法則の美しさは、アインシュタインの哲学的な視点にも影響を与えました。彼は、宇宙の背後にある秩序と調和を深く尊重し、この視点から死もまた宇宙の秩序の一部として受け入れるべきだと考えました。

上記のように、「死の世界」という概念は、哲学、宗教学、文化人類学、科学など多くの分野で研究されています。これらを通して見えることは、死は単なる終わりではなく、人間の存在や社会の価値観、文化の形成において重要な役割を果たしているということです。死の概念は、生の意味を考える際の一部であり、その普遍性と多様性は、人間がどのように生き、どのように他者と関わり、どのように社会を構築しているかを深く理解するための鍵となります。

舞台芸術において言えば、死の概念を表現することは「人間の経験や感情を探求し」「共感と連帯を促進し」「文化的・宗教的理解を深化させ」「心理的カタルシスを提供し」「倫理的・道徳的な対話を促進し」「教育と啓発を行い」美と創造性を表現することで、「人間の存在や社会の価値観について深く考える機会を提供する」と大瀧は捉えています。

これら死を想う、個々の人と人生と内的空間こそが、大瀧の舞台作品創作、身体舞踊表現、貴金属によるアートジュエリー創作「AMENO」「Uzme」の由来であり、意識の瞬間的変革をもたらす舞の本質そのものを具現化していると言えるはずです。

Instantaneous Transformation of Consciousness
《 What it means to live 》

Since 2016, Otaki has been researching and creating performing arts (psychodrama) based on the theme of “Internal spatial expression beyond physical reality-Life Considerations”. The company has been researching and creating the opportunity for life improvement brought about by the momentary transformation of consciousness, and its expression.

Physicist Einstein's special theory of relativity showed that time and space are not absolute but interrelated. Through this theory, Einstein showed that the flow of time depends on the state of the observer.

This idea suggests that individual events are fixed in this space-time. This places each individual life as a single event in space-time, so that death is also understood as part of this unified space-time.

The beauty of the harmony and laws of the universe as presented by special relativity also influenced Einstein's philosophical perspective. He deeply respected the order and harmony behind the universe and from this perspective believed that death should also be accepted as part of the cosmic order.

As mentioned above, the concept of the “world of death” has been studied in many fields, including philosophy, religious studies, cultural anthropology, and science. What we can see through these is that death is not just an end, but plays an important role in the formation of human existence, social values, and culture. The concept of death is part of the meaning of life, and its universality and diversity are key to a deeper understanding of how humans live, relate to others, and construct society.

In the performing arts, Otaki sees the expression of the concept of death as “exploring human experience and emotions,” “promoting empathy and solidarity,” “deepening cultural and religious understanding,” “providing psychological catharsis,” “promoting ethical and moral dialogue,” “educating and enlightening,” and “expressing beauty and creativity,” thereby Otaki sees the performing arts as “providing opportunities for deep reflection on human existence and the values of society.”

These thoughts of death, individual people, their lives, and their inner space are the origin of “AMENO” and “Uzme,” Otaki's stage work creation, physical dance expression, and art jewelry creation with precious metals, which embody the very essence of dance that brings about instantaneous transformation of consciousness.


© 2024 Powered by AFFINGER5